Katsaus TEKNAn menneisiin tapahtumiin kuukausien varrelta

TEKNAn excu Länsirannikolle, elokuu 2017

Elokuun excursio länsirannikolle oli tämän vuoden kaksipäiväinen yritysvierailujen, rentoutumisen ja kulttuurin tapahtumamme. Aloittelimme Biolanin pääkonttorilla, huikeassa ekorakentamisen maamerkissä. Kuulimme innostavan yritystarinan. Mieleen jäi, kuinka mahdoton voi olla innovaattorille houkuttelevin haaste. Lounaan jälkeen meillä oli erityislaatuinen mahdollisuus vierailla Uudenkaupungin autotehtaalla. Siellä pääsimme kuvauttamaan itsemme Suomessa valmistettujen luksusautojen kanssa. Meille oli myös järjestetty juna-ajelu läpi kaikkien tuotantotilojen, joissa ammattilaiset robottiapureineen kasasivat vauhdilla uusia kulkuneuvoja.

Iltaa vietimme kauniissa Kauttuan ruukin maisemissa, hyvässä seurassa illallisen ja rantasaunan merkeissä. Majoituimme Alvar Aallon suunnittelemassa vierastalossa, johon porukkamme sopivasti mahtui. Lisää Aaltoa näimme seuraavana päivänä, kun oppaamme kierrätti meitä ruukin alueen läpi. Moni päätti vierailla kauniilla alueella ensi kesänä uudelleen. Ruukin kupeesta poikkesimme Makeistamoon, josta poimimme matkaan käsityönä tehdyt makeat tuliaiset. Viimeinen kohteemme oli Emil Cedercreutzin museo, joka tarjosi näkymän paitsi persoonallisen taiteilijamme elämään myös suomalaista historiaa kattavan esinekokoelman muodossa. Saimme hienon päätöksen excullemme näin Suomen juhlavuonna.

Elokuu 2017

Elokuussa kävimme Viikinsaaren kesäteatterissa katsomassa näytelmän "Mies, joka ei osannut sanoa ei". Aurinko helli ja näytelmä oli viihdyttävä!

Kesäkuu 2017

Kesäkuussa vietimme urheilullisen tunnin Trampolin parkissa. Ohjaajan opastuksella syke nousi ja hiki tuli. Ympäri päästiin (vaikkei ehkä ihan tyylipuhtaalla voltilla) ja raskainta oli vaahtomuovimerestä ylös kiipeäminen.

TEKNAn seminaari 2017

Huhtikuussa 2017 TEKNA järjesti seminaarin kestävästä kasvusta, myötätunnosta ja - innosta sekä muuttuvasta työmaailmasta Co-Passion tiimin Anna Seppäsen ja Tii Syrjäsen kertomana! Aihe oli erittäin mielenkiintoinen, sali oli täynnä ja juttu jatkui jatkoilla Moro Sky Bar:ssa.

Lue TEKn juttu seminaarista: https://lehti.tek.fi/tekna17

Toukokuu 2017

TEKNAn wappukuohareita nautittiin tänä vuonna aurinkoisessa kelissä.

Huhtikuu 2017

Vierailtiin isolla joukolla vierailulla Tieliikennekeskuksessa! Saimme kattavan esittelyn tieliikennekeskuksen toimintaan, rantatunnelin valvontaan ja näimme loppukevennykseksi parhaita paloja, miten rantaväylän tunnelissa ei sovi käyttäytyä.

Maaliskuu 2017

Maaliskuussa saunoimme Suomensaaressa, kylvimme Näsijärvessä joutsenten kanssa ja illan aikana kuulimme TEKNAn jäsenen Minna-Liisan mielenkiintoisen uratarinan Nokian insinööristä pesulayrittäjäksi.

Helmikuu 2017

Helmikuun kk-tapahtumassa tutustuimme TTY:n TUTLabiin, joka on uudenlainen oppimisympäristö, FabLab, TTY:n kampuksella. Vierailulla tutustuimme monipuolisiin digitaalisen valmistuksen menetelmiin, mm. 3D-printtaukseen ja muihin ainetta lisääviin menetelmiin, laserleikkaukseen, sorviin ja jopa kirjontaan!

Tammikuu 2017

Tammikuussa TEKNAlaiset tutustuivat lempeän jännittävään ilmajoogaan.

Joulukuu 2016

Joulukuussa nautittiin joulutunnelmasta Raskasta Joulua konsertissa Tamperetalossa. Koskettava oli Sylvian joululaulu hevimiestenkin laulamana!

Marraskuu 2016

Marraskuussa TEKNA pääsi tutustumaan Leadiniin, jossa heittäydyttiin käytännönläheisesti asiakaslähtöisten palveluiden suunnitteluun ja toteutukseen. Kolmen lyhyen ryhmätyön avulla simuloitiin käyttäjätarpeiden selvittämistä haastattelun avulla, palvelun arvon ideointia pienryhmässä ja tyypillisen web-palvelun suunnittelua erilaisia teknologioita hyödyntäen.

Lokakuu 2016

Lokakuussa vietettiin TEKNAn pikkujouluja. Pyynikin käsityöläispanimon olutmestarin Tuomas Peren johdolla sukellettiin käsityöläisoluiden maailmaan ja maisteltiin Pyynikin käsityöläispanimon oluita.

Elokuu 2016

Elokuun lopussa suuntasimme ruskaretkelle Sastamalaan. Päivän mittaisella retkellä vierailtiin Vexvellä tutustumassa perinteisen venttiiliyrityksen kunnianhimoisiin kasvusuunnitelmiin kahden TEKNAn jäsenen Kati Karppisen ja Satu Vähän johdolla. Vierailun jälkeen pistäydyimme Anneli Keinosen ateljeessa sekä ex tempore myös Eliisa Marjaanan nahkapajalla tutustumassa paikalliseen käsityöperinteeseen. Iltaa vietettiin Rudolfin keitaalla herkullisen ruoan, savusaunan ja paljun merkeissä.

Maakuntakaavoituksen mielenkiintoiseen maailmaan johdatteli Karoliina Pöntys-Laakkonen Pirkanmaan liitosta, minkä jälkeen pääsimme tekemään omia kaavoituksia Teknan jäsenen arkkitehti Mari Sepän johdolla. Mielenkiintoinen ilta; paljon kysymyksiä ja keskustelua sekä mukavaa yhdessä tekemistä!

Kesäkuu 2016

Kesäkuun alussa suuntasimme saunomaan Jänissaareen, Näsijärven Purjehdusseuran saunalle! Leppoisassa sauna-illassa pääsi pulahtamaan Näsijärven aaltoihin vilvoittelemaan.

Toukokuu 2016

Vapun vilskeessä moni Teknalainen seurueineen poikkesi Teknan Wappukuohareilla. Kuohareita tarjoiltiin aivan kosken kupeessa Trestartin tiloissa. Kuvassa juomia kaataneet ihanat Merja ja Sari.

Huhtikuu 2016

Huhtikuun kuukausitapahtumassa vierailimme M-Filesilla Hervannassa. Mielenkiintoisen yritysvierailun aikana keskustelimme myös myynnistä ja pohdimme millainen on hyvä myyjä.

Maaliskuu 2016

Maaliskuun kuukausitapahtumassa pääsimme vierailemaan Sandvik:lle. Vierailun aikana saimme ensin kuulla yrityksestä, jonka jälkeen tutustuimme tuotantoon ja jatkoimme vielä luolakierrokselle. Vierailun yhteydessä pidimme vuosikokouksen.

Helmikuu 2016

Helmikuussa improttiin ja luvattu naurutakuu toteutui!

Improvisaatio on teatteria tai esitys, joka ei noudattele ennalta sovittua käsikirjoitusta. TEKNAn Improillassa kokeiltiin improvisaation tekniikoita ja rakennettiin pieniä improvisoituja kohtauksia. Improt ohjasi teatteriohjaaja ja dramaturgi Janne Salminen Kangasalta.

Tammikuu 2016

Ladies in Black! Vuosi 2016 polkaistiin käyntiin uintitekniikkakurssilla. Teknalaiset saivat opastusta rintauinnin tekniikkaan ja muitankin käytännön vinkkejä. Osalle tämä oli ensimmäinen kerta vastaremontoidussa Kalevan uintikeskuksessa.

Joulukuu 2015

Joulukuussa nautimme kulttuurista Tamperetalossa Tampereen filharmonian Rekiretki-joulukonsertissa. Lavalla nähtiin myös Lenni-Kalle Taipale punasissa kengissä! Konsertin myötä joulutunnelma löytyi helpommin. Ennen konserttia nautimme lasilliset ja verkostoiduimme uudessa Lapland hotellissa Yliopistonkadulla.

Marraskuu 2015

Teknan pikkujoulut Teekkarisaunalla, marraskuussa 2015.

Ohjelmassa oli aktiivista verkostoitumista, herkuttelua, saunomista ja joulupukkikin vieraili.

Elokuu 2015

Elokuussa 2015 teimme kahden päivän excursion Porvooseen. Matkaan kuului yritysvierailuja Enstolle ja Borealikselle, suklaavarastojen täydennystä Brunbergin tehtaanmyymälässä sekä kolmen ruokalajin illallinen ravintola Sinnessä. Vielä ennen paluuta Tampereelle saimme historiallisen opastetun retken Vanhaan Porvooseen, oppaana oli lehtori Fredrika suoraan 1800-luvulta.

Vuonna 2013 excursio suuntautui Turkuun ja vierailukohteena oli mm. STX:n telakka!